چگونه مهارت Writing خود را افزایش دهیم؟

نوشته شده در نوشته شده در مقالات, نکات آموزشی

مهارت قوی در Writing نیازمند عزم و انگیزه قوی می باشد و با تمرین مداوم محقق می شود. هیچ کس از ابتدا مهارت Writing قوی نداشته است و همه با تمرین کردن به این مهارت رسیده اند. هر فرد می تواند با تمرین و تخصیص زمان به مهارت Writing دست یابد.

هر نفر برای افزایش مهارت Writing در خود دلیلی مجزا دارد. ممکن است این مهارت را برای شغلش بخواهد یا برای کلاس های آکادمیک. همچنین ممکن است که برای ایجاد یک پایگاه الکترونیکی یا نامه نگاری به این مهارت احتیاج داشته باشد. با رعایت نکات زیر می توانید مهارت Writing خود را بهبود ببخشید.

1- با خرید یک دفترچه و یا یک نرم افزار، تمام نوشته هایتان را نگهداری کنید. در این صورت می توانید پس از گذشت زمان، پیشرفت کارتان را احساس کنید.

2- نوشتن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. سعی کنید جزو برنامه های روزانه تان باشد، در این صورت حواستان به مسأله Writing حساس خواهد شد و یادگیریتان بیش از یک تمرین عادی جلو خواهد رفت. اگر می خواهید بتوانید هر آنچه در زهنتان می آید را به راحتی بنویسید، باید سعی کنید تمرین Writing را وارد زندگی روزمره خود کنید.

3- معطل نکنید! یک موضوع را انتخاب کرده و شروع به نوشتن کنید. اصلا مهم نیست که موضوع نوشته چیست. خود را درگیر این نکنید که از کجا شروع کنید. فورا قلم را برداشته و راجع به یک موضوع دلخواه بنویسید.

4- لازم نیست که در بار اول به آنچه در ذهنتان بوده برسید. لازم است که چندین بار روی چرک نویس مطلبتان را پیاده کنید. در دفعات بعدی ممکن است چیزهایی به ذهنتان بیاید که در بار اول نیامده است. بنویسید، 

تصحیح کنید و تمرین و تکرار تا جایی که متن تان به یک متن قوی تبدیل گردد.

5- می توانید از سایت های زیر بای تصحیح مشکلات گرامری خود استفاده نمایید:

https://www.grammarly.com/handbook
http://www.grammarcheck.net
http://www.grammarbook.com/english_rules.asp

6- خلاقیت به خرج دهید. سعی کنید اگر یک بار داستانی را از زبان اول شخص نقل می کنید، در داستان های بعد از زبان دانای کل یا به نحو دیگر بنویسید تا با تمام جنبه های گرامری آشنا شوید.

7- از یک نفر متخصص و فرد آموزش دیده بخواهید تا بر کار و پیشرفتتان نظارت کند. او فردی است که از بیرون به مسیر رفته شما نگاه می کند و چیزهایی را می بیند که شما نمی بینید.

8- بهترین زمان و مکان را برای تمرین انتخاب کنید تا احساس کسالت و افسردگی از انجام تمرینات نداشته باشید.


منبع: سایت english tonight

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *